Az interaktív oktatóalkalmazások közül én a PhET alkalmazást választottam, amely a természettudományi tárgyak tananyagaihoz kapcsolódó szimulációkat tartalmaz. Különösen fontosnak tartom azt, hogy a tanórákon a megértés folyamatát saját készítésű ábrák is segítsék, amelyeket a diákok is le tudnak rajzolni, és ezáltal könnyebben meg tudják jegyezni a tananyagot. Emellett a módszer mellett azonban a PhET alkalmazás segítségével folyamatokat is be tudunk mutatni, olyan szimulációkon keresztül, amelyek papíron nem megvalósíthatók.
Példaképpen a szögfüggvények grafikonját bemutató szimulációt választottam, mivel szerintem ez egy különösen nehezen megérthető anyagrész. A szimuláció segítségével összevethetjük az egységkörön ábrázolt szögeket a függvény pontjaival a szinusz, a koszinusz és a tangens függvény esetében.
A szögeket megadhatjuk fokban és radiánban is, illetve kijelölhetjük a speciális szögeket és feliratozhatjuk az ábrákat. A szabadkézi rajzhoz képest látványosan különbséget tehetünk az α szög és az α+2π szögek közt, mivel a szimuláció azt is jelzi, hogy hányszor értünk körbe a az egységkörön.
Szerintem ezek a szimulációk első sorban az órákon alkalmazhatóak, mivel a megértésben játszhatnak nagy szerepet, a tananyag megértése pedig leginkább órai feladat. Természetesen otthoni gyakorláshoz, szemléltető ábraként is használható, de mindenképpen szükséges az órai bemutatás is, mivel nincsenek az oldalon megjegyzések a szimulációkhoz kapcsolódóan.