A közösségi oldalak mára már a mindennapi életünk részévé váltak. Szinte mindenki tagja valamilyen közösségi oldalnak, tájékozódik a közösségi média alapján. Különösen igaz ez a fiatalabb generációkra, akik a a közösségi oldalakon kommunikálnak egymással, azokon keresztül osztják meg élményeiket barátaikkal. Ezek alapján könnyen adódik a kérdés, hogy miért ne használnánk fel őket az oktatásban is?
Ha a mai középiskolások valamire kíváncsiak, annak az interneten néznek utána, hiszen sokkal gyorsabb mint elővenni egy könyvet. Ráadásul az interneten közzétett tartalmak között sokkal több képet, videót találnak, amelyek sokszor szemléletesebben mutatják be keresett fogalmat mint egy lexikon. Készülnek külön közösségi oldalak középiskolások számára is, amelyek a középiskolás tananyag egy-egy részét dolgozzák fel. Ezek közül az egyik a zanza.tv, amely szerintem rendkívül jó matematikai fogalmak tanulására. Az oldalon minden témához találhatunk gyakorló feladatokat is, amelyek olykor kutatómunkával is járnak. Ezzel is ösztönzik arra a diákokat, hogy az internetet tanulási célokra is használják.
Másik lehetőség a közösségi média használatára az iskolában, hogy nem kifejezetten tanulási célokra fejlesztett oldalakat használunk fel. Az egyik legkedveltebb közösségi oldal, a facebook is használható iskolai órán. Például szeretném bemutatni egy földrajz órai alkalmazását a Nemzeti Parkok tárgyalásánál. Osszuk csoportokba a diákokat, és adjunk nekik témául egy-egy Nemzeti Parkot! A gyerekek első feladata létrehozni egy facebook oldalt a Nemzeti Park nevével, és az adatlap kitöltéséhez összeszedni a legfontosabb információkat. A következő feladatuk néhány bejegyzést készíteni a jellegzetességekről, például a növény- és állatvilágról, vagy az ott található kőzetekről és kialakulásukról. Adhatunk még olyan feladatot is, hogy készítsenek egy túrához útvonaltervet a területen a Google Térkép segítségével.